Unikátní akce na ledové trati v Zell am See (Rakousko) přinesla dvojité vítězství značce ŠKODA
Zell am See, 20. ledna 2019 – V rámci závodu GP Ice Race v Zell am See (19. až 20. ledna 2019) byl tovární jezdec ŠKODA Jan Kopecký třídou samou pro sebe. Během prvního dne vybojoval s vozem ŠKODA FABIA R5 první místo před jezdcem Volkswagenu Romainem Dumasem. V neděli zaznamenaly vozy ŠKODA dvojité vítězství. Jan Kopecký vyhrál i druhý den a skončil tak na prvním místě celkově, za ním se umístil rakouský junior týmu BRR Julian Wagner, taktéž jedoucí s vozem ŠKODA FABIA R5. Sedminásobný mistr Německa Matthias Kahle bavil tisíce diváků kolem ledových tratí v Zell am See (Rakousko) za volantem historického vozu ŠKODA 130 RS s výkonem 140 koňských sil a pohonem zadních kol.
„Byl jsem doslova nadšený ze zdejšího závodu na ledu a sněhu s vozem ŠKODA FABIA R5. I ve svém závodním voze jsem cítil nadšení diváků,“ řekl úřadující mistr světa kategorie WRC 2 Jan Kopecký. Při sobotní převáděcí jízdě mu pomáhal velmi speciální navigátor. Jízdu na sedadle spolujezdce ve voze ŠKODA FABIA R5 si užíval předseda představenstva ŠKODA Auto Bernhard Maier.
Nadějný 23letý Rakušan Julian Wagner, jedoucí s vozem ŠKODA FABIA R5 rakouského týmu BRR Baumschlager Rallye&Racing, zaujal svojí rychlostí na ledu a sněhu již o dva týdny dříve, když vyhrál první kolo národního šampionátu – Jännerrallye. V Zell am See svedl souboj s továrním pilotem ŠKODA Janem Kopeckým.
„Když jsme se rozhodli po dlouhých 45 letech znovu oživit a moderně pojmout legendární závody na ledu v Zell am See, ani nás nenapadlo, jak obrovský úspěch budou mít. Závod moderních vozů třídy R5 byl skutečným vyvrcholením pro naše fanoušky,“ vysvětluje Ferdinand Porsche, který společně Vinzenzem Gregerem založil závod GP Ice Race v Zell am See.
Závod GP Ice Race přinesl na tratě moderní i historické závodní a soutěžní vozy ze všech desetiletí motoristického sportu. Sedminásobný mistr Německa Matthias Kahle byl jednou z hvězd ve skupině historických vozů. S lehkým vozem ŠKODA 130 RS se zadním pohonem a výkonem 140 koňských sil se po ledové trati v Zell am See pohyboval především „bokem“.