Jan Kopecký patří mezi nejúspěšnější soutěžní jezdce současnosti a dále o sobě může prohlásit, že patří mezi nejvýraznější a nejúspěšnější české jezdce v celé naší národní sportovní motoristické historii. Začínal v 11 letech na motokárách a již v 15 letech vyzkoušel závodní automobily na okruzích. Stal se šampionem v pohárových závodech Ford Fiesta cup, Škoda Pick up cup a Škoda Octavia cup.
Od roku 2001 změnil disciplínu a právě od tohoto roku se zaměřil pouze na automobilové soutěže. Jako úplný začátečník v rally, s vozem Škoda Octavia ve třídě A7, ukrajoval první závodní kilometry českých automobilových soutěží. Již ve své první soutěžácké sezoně o sobě dal české rallyové komunitě vědět a v letech příštích dosáhl významných úspšchů.
V následujícím roce (2002), díky společnosti Matador Slovensko, již mohl usednout do speciálu Toyota Corolla WRC. V premiérové sezoně obsadil za volantem vozu nejvyšší specifikace vynikající 4. místo v absolutním pořadí MČR.
Již v roce 2003 přišel první kontakt s továrním týmem Škoda Motorsport, kdy Jan usedal za volant vozu Škoda Octavia WRC a obsadil v českém šampionátu 3. místo absolutně. V následujícím roce 2004 pak přišel zisk premiérového titulu absolutního mistra České republiky. Stalo se tak se spolujezdcem Filipem Schovánkem a v kokpitu vozu Škoda Fabia WRC. Za volantem tohoto vozu nejvyšší specifikace WRC jezdil až do konce roku 2007. V tomto období se Jan pravidelně účastnil závodů mistrovství světa v barvách týmu s názvem Czech Rally Team Škoda - Kopecký a plně využíval technické zázemím firmy Motorsport Kopecký.
Od roku 2008 začal Jan spolupracovat na vývoji vozu Škoda Fabia Super 2000 s továrním týmem Škoda Motorsport a stal se tak pevnou součástí týmu až do jeho přítomnosti. V letech 2009 až 2012 se Jan s navigátorem Petrem Starým pravidelně účastnil prestižního seriálu IRC (International Rally Challenge) pořádaného televizí Eurosport. V seriálu IRC se 4x v řadě stal vicemistrem. Na sklonku roku 2012 k Janovi do kokpitu přibyl nový navigátor Pavel Dresler a hned v první celé společné sezoně získali titul mistrů ČR.
Největší úspěch za volantem vozu Škoda Fabia Super 2000 přišel v roce 2013, kdy se posádka Kopecký – Dresler stala absolutními mistry Evropy! Jako první česká posádka v historii.
Následující rok 2014 byl ve znamení vývoje zcela nového vozu Škoda Fabia R5. Jan s Pavlem využili šance továrního týmu Škoda Motorsport vůz specifikace R5 spoluvyvíjet a zároveň dostali od továrny specifický úkol. Uspět v seriálu APRC – Asijsko-pacifické mistrovství v rally. Důvěru vloženou továrním týmem Jan s Pavlem nezklamali a podařilo se jim tento seriál absolutně vyhrát.
Od roku 2015 až po rok 2019 byli Jan s Pavlem pravidelnými účastníky mistrovství ČR v rally v barvách továrního týmu Škoda Motorsport a s vozem Škoda Fabia R5 se jim podařilo získat pět titulů absolutních mistrů ČR v řadě. K tomu ojedinělému výkonu jim pomohla vyrovnanost výkonů, rychlost i spolehlivost vozu Fabia R5 a skvěle fungující tým - to vše společně znamenalo, že se jim podařilo vyhrát neuvěřitelných 23. závodů MČR v řadě! Ve výtečném voze, v dobře organizovaném týmu a v neposlední řadě díky rychlosti a spolehlivosti posádky Jan s Pavlem vytvořili rekord, který se zřejmě bude jen těžko překonávat.
V letech 2015 – 2019 se posádka v barvách Škody Motorsport pravidelně účastnila i závodů mistrovství světa v kategorii WRC 2. A v roce 2018 přišel absolutní vrchol kariéry Jana Kopeckého. Sehraná posádka, auto i tým - vše vyjmenované bylo na vrcholu svých sil a Jan s Pavlem vybojovali titul mistrů světa v kategorii WRC2! Česká dvojice dominovala šesti závodům MS (včetně legendární Rally Monte Carlo). Pouze v poslední, sedmé soutěži MS 2018 obsadili druhou pozici. V celkovém součtu ročníku to znamenalo jediné – mistry světa kategorie WRC 2 pro rok 2018 se stala česká posádka Jan Kopecký – Pavel Dresler, v kokpitu českého vozu ŠKODA Fabia R5 a v barvách českého týmu Škoda Motorsport!
Od roku 2020 Jan Kopecký navázal spolupráci s novým spolujezdcem Janem Hlouškem. Nejen sport roku 2020, ale veškerý náš život zůstane v tomto období zapsán jako rok počátku celosvětové pandemie viru s označením COVID 19 – SARS 2. Posádka dvou Janů, Kopeckého s Hlouškem tak měla možnost startovat pouze ve třech závodech seriálu mistrovství České republiky. Výsledkem bylo 2. místo v absolutní klasifikaci za Václavem Pechem s vozem Ford Focus WRC. Na prvních soutěžích roku, Rally Bohemia a Valašské rally, sváděli s výkonnějším vozem Ford vyrovnané souboje. Ovšem v cíli opakovaně pár vteřin chybělo ke kýženému vítězství. Třetím závodem sezony byla Rally Pačejov, kde panovaly proměnlivé povětrnostní podmínky. Jednalo se o novou soutěž zařazenou do seriálu MČR a posádka dvou Janů, zřejmě i díky dvěma uvedeným faktorům, (počasí, nová soutěž) dokázala silnější vůz WRC porazit a to dokonce o více než jednu minutu! Pilot využil svých dlouholetých bohatých zkušeností z tratí MS. O titulu se tak mělo rozhodnout na závěrečné soutěži, která byla vypsána. A tou byla Rally Klatovy. Druhá vlna pandemie ovšem nepřála posádkám, fanouškům a ani pořadatelům. Soutěž byla na poslední chvíli bez náhrady zrušena. Stalo se tak, že celkové výsledky MČR 2020 byly vyhlášeny po odjetí pouhých tří soutěží a Kopecký s Hlouškem obsadili druhé místo.
Sezóna 2021 přinesla do týmu jednu velkou změnu. Po mnoha úspěšných sezónách spojených s továrním týmem Škoda Motorsport, který oficiálně ukončil působení v českém šampionátu, bylo třeba založit soukromý tým. Díky spojení s AGROTEC Group a dalších partnerů vznikl Agrotec Škoda Rally Team. Vůz Škoda Fabia Rally2 evo pro posádku Jan Kopecký – Jan Hloušek byl připravován přímo v dílnách Motorsport Kopecký. Sezóna se od začátku vyvíjela úspěšně.
Na začátku sezóny odjel Jan Kopecký ve spolupráci s Topp-Cars Rally Teamem tři soutěže maďarského šampionátu s bilancí jednoho vítězství, jednoho třetího místa a jednoho odstoupení z důvodu technické závady. Pak se již soustředil pouze na domácí šampionát.
Na většině soutěží posádka Agrotec Škoda Rally Teamu sváděla těsné souboje s tradičním rivalem Václavem Pechem na voze WRC. V rámci českého šampionátu z toho byla první místa na Valašce, Šumavě, Bohemce, Barumce a Pačejově, k tomu dvě těsná druhá místa na Hustopečích a na Krumlově. Po jednoleté odmlce tak Jan Kopecký získal již svůj osmý domácí titul.
Projekt soukromého Agrotec Škoda Rally Teamu pokračoval i v sezóně 2022, kdy se sehraná posádka Jan Kopecký – Jan Hloušek soustředila výhradně na domácí šampionát. Úvodní soutěž na Valašce v náročných a měnících se podmínkách byla pořádnou prověrkou pro seznamování se s pneumatikami Pirelli, na které tým nově přešel. Možná i proto posádka skončila až třetí, na kterou klesla z vedoucí pozice v poslední rychlostní zkoušce. Od této soutěže, ale posádka již v domácím šampionátu dominovala a vyhrála dalších šest soutěží v řadě. Již po Barum Rally tak mohl Jan Kopecký slavit svůj již devátý titul a sedmý za posledních osm let.
Jan Kopecký na Krumlově 2023 přepsal rekordy . Připsal si vítězství na všech sobotních rychlostních zkouškách a v cíli z toho byl rekordní vítěz v celé dlouhé historii českokrumlovské soutěže – přes 5 minut a 22 vteřin. Zároveň se Jan Kopecký osamostatnil na prvním místě v počtu vítězství, když to letošní bylo již osmé.
Sezóna 2023 je opět úspěšná. Posádka Agrotec Škoda Rally Teamu, Jan Kopecký – Jan Hloušek, tentokrát s novou Škodou Fabií RS Rally2, vybojovali na šesté soutěži Barum Czech Rally ve Zlíně první místo v absolutním pořadí Mistrovství Evropy ERC a první místo v soutěži Mistrovství ČR v rallye, připsali si tak v pořadí již desátý titul mistrů České republiky.