O nás

Motorsport Kopecký Kostelec nad Orlicí

Josef Kopecký  býval vynikajícím jezdcem na motokárách, závodech na okružních av závodech do vrchu. Nad všemi jeho úspěchy ční zisk titulu Mistra Evropy v závodech automobilů do vrchu z roku 1994 . O titul se bojovalo v Portugalsku, Španělsku, Andoře, Německu, ČR, Švýcarsku, Rakousku, Francii a také 2x v Itálii. Titul, který získal jako vůbec první jezdec v celé nejen české, ale i československé historii. Nikdy dříve nezvítězil absolutně vůz skupiny N.

Tým Motorsport Kopecký dlouhodobě spolupracuje s továrním týmem ŠKODA Motorsport. V letech 1992–1993 byl Josef Kopecký jezdcem této stáje a ŠKODU Motorsport reprezentoval v závodech automobilů na okruzích. 

Mezi největší úspěchy týmu Motorsport Kopecký patří projekt z let 2006 a 2007, kdy stáj připravovala pod hlavičkou Czech Rally Team Škoda – Kopecký závodní speciál nejvyšší specifikace Škoda Fabia WRC a to pro závody mistrovství světa v rally. Tým reprezentovala posádka Jan Kopecký – Filip Schovánek. Společně se jim podařilo vybojovat 2 x 5. místo v absolutní klasifikaci závodu MS. Stalo se tak ve Španělsku na Rally Catalunya 2006 a stejný výsledek posádka zopakovala v Německu v roce 2007 na Rally Deutchland.  Nejen v těchto závodech dokázal soukromý tým z Kostelce nad Orlicí držet krok s továrními týmy Citroenu, Fordu i Peugeotu a právě ve Španělsku a Německu i porazit tovární tým Subaru. V historii Škody jsou právě tato dvě pátá místa zapsána jako nejlepší a nejhodnotnější výsledky v závodním vysvědčení speciálu Škoda Fabia WRC. 

Na úspěšné období úzké spolupráce se ŠKODOU Motorsport při provozu Fabie WRC navázal Motorsport Kopecký hned v následujících letech, kdy se významně podílel na vývoji úspěšného speciálu Škoda Fabia Super 2000 a následně i na vývoji ještě úspěšnějšího vozu Škoda Fabia R5 (současné označení této kategorie je Rally 2). Oba speciály, které byly postaveny na bázi druhé a třetí generace Fábie patřily a patří k nejlepším vozům své kategorie. Vyznačují se nejen výbornými jízdními vlastnostmi, ale vykazují i vysokou spolehlivost.  

Motorsport Kopecký ve svém zázemí v Kostelci nad Orlicí opakovaně zajišťoval pro společnost Škoda Auto a.s. – ŠKODA Motorsport projekt účasti v seriálu MČR v automobilových soutěžích. Z této spolupráce dokázal vytěžit celkem 9 titulů mistra ČR. V roce 2010 získal titul v kokpitu vozu připravovaného Motorsportem Kopecký jezdec Pavel Valoušek, další tituly si připsal Jan Kopecký a to v letech 2004, 2012, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019.

Od roku 2020 Jan Kopecký navázal spolupráci s novým spolujezdcem Janem Hlouškem. Celkové výsledky MČR 2020 byly vyhlášeny po odjetí pouhých tří soutěží a Kopecký s Hlouškem obsadili druhé místo absolutně. 

Sezóna 2021 přinesla do týmu jednu velkou změnu. Po mnoha úspěšných sezónách spojených s továrním týmem ŠKODA Motorsport, který oficiálně ukončil působení v českém šampionátu, bylo třeba založit soukromý tým. Díky spojení s AGROTEC Group a dalších partnerů vznikl AGROTEC ŠKODA Rally Team. Vůz Škoda Fabia Rally2 evo pro posádku Jan Kopecký – Jan Hloušek byl připravován přímo v dílnách Motorsportu Kopecký v Kostelci nad Orlicí. Sezóna se od začátku vyvíjela úspěšně. Po jednoleté odmlce získal Jan Kopecký již svůj osmý domácí titul. 

V sezóně 2022 projekt soukromého AGROTEC ŠKODA Rally Teamu pokračoval, sehraná posádka Jan Kopecký – Jan Hloušek se soustředila výhradně na domácí šampionát. Již po Barum Czech Rally Zlín mohl Jan Kopecký slavit svůj již devátý titul a sedmý za posledních osm let.

Sezóna 2023 byla opět úspěšná. Posádka AGROTEC ŠKODA Rally Teamu, Jan Kopecký – Jan Hloušek, tentokrát s novou Škodou Fabií RS Rally2, vybojovali na šesté soutěži Barum Czech Rally ve Zlíně první místo v absolutním pořadí Mistrovství Evropy ERC a první místo v soutěži MČR v rallye a zajistili si tak v pořadí již desátý titul mistrů České republiky. 

Sezóna 2024 znamenala pro posádku Jana Kopeckého se spolujezdcem Janem Hlouškem 2. místo absolutně v klasifikaci MČR v rally 2024.