Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem s vozem ŠKODA FABIA R5 evo dojeli v kategorii WRC 2 Pro na Turecké rallye, jedenáctém kole mistrovství světa, na druhém místě
Marmaris, 15. září 2019 – I přes sobotní potíže s pneumatikami dojel Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem (CZ/CZ) s vozem ŠKODA FABIA R5 evo v kategorii WRC 2 Pro na Turecké rallye Rally Turkey Marmaris (12. 09.–15. 09. 2019), která byla jedenáctým kolem mistrovství světa FIA World Rally Championship, na druhém místě. Jejich týmoví kolegové Kalle Rovanperä se spolujezdcem Jonnem Halttunenem (FIN/FIN) se po páteční sérii defektů v sobotu vrátili do soutěže. Díky tomu dojeli na třetím místě v kategorii WRC 2 Pro a získali tak pro automobilku ŠKODA v této kategorii cenné body do hodnocení výrobců a současně také body do hodnocení jezdců. Za volantem vozu ŠKODA FABIA R5 evo vyhrál Kajetan Kajetanowicz (PL) se spolujezdcem Maciejem Szczepaniakem (PL) kategorii WRC 2 určenou pro soukromé týmy. Tím se bodově dotáhl na Nikolaye Gryazina a Yaroslava Fedorova (RUS/RUS), taktéž posádku jedoucí s vozem ŠKODA, která ale v Turecku nestartovala.
Turecká rallye opět ukázala, že je nejnáročnější soutěží v mistrovství světa FIA World Rally Championship. Sedmnáct rychlostních zkoušek s celkovou délkou 309,86 km se jelo převážně na šotolině s kameny. Výjimkou byla pouze krátká „show-stage“ ve městě Marmaris, která se jela na asfaltu. Rallye tak byla tvrdou zkouškou nejen pro posádky, ale také pro jejich stroje.
Zejména při druhých průjezdech rychlostních zkoušek byl jejich povrch pokrytý uvolněnými kameny a jízda občas připomínala slalom, během nějž se posádky kamenům vyhýbaly. I tak ale většinu posádek postihl defekt a tovární posádky ŠKODA nebyly v tomto ohledu výjimkou. Pro Kalleho Rovanperu a jeho spolujezdce Jonneho Halttunena (FIN/FIN) skončil boj o vítězství již v pátek dopoledne, tedy ještě dříve, než začal. Již během druhé rychlostní zkoušky je postihl defekt a poté ještě další. Na další rychlostní zkoušce měli opět jedno z kol prázdné a již bez rezervního kola museli na jednom z přejezdů zastavit. V sobotu se mohli podle pravidel do soutěže vrátit a jejich úkol byl jasný: dojet do cíle a získat body do hodnocení kategorie WRC 2 Pro. Nakonec dvojice Finů bezpečně dojela do cíle.
Jan Kopecký a jeho spolujezdec Pavel Dresler byli až do sobotního odpoledne jasně ve vedení kategorie WRC 2 Pro. Pak je ale potkala smůla v podobě defektu pneumatiky jejich vozu ŠKODA FABIA R5 evo, kterou museli přímo na trati rychlostní zkoušky vyměnit. Tím jim vznikla časová ztráta více než dvě minuty, jež je stála vedení v jejich kategorii. Vše, co mohl Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem v neděli dělat, bylo dojet do cíle na druhé pozici v kategorii WRC 2 Pro. To se jim také podařilo.
Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek řekl: „Není to opravdu výsledek, o nějž jsme se snažili. Nevyhráli jsme kvůli smůle s pneumatikami. Nicméně i tak máme cenné body zejména do hodnocení výrobců v rámci kategorie WRC 2 Pro. Jsem rád, že soutěžní vozy ŠKODA na náročných šotolinových tratích v Turecku opět ukázaly svoji pověstnou spolehlivost.“
V kategorii WRC 2 určené pro privátní týmy podal mimořádný výkon Kajetan Kajetanowicz se spolujezdcem Maciejem Szczepaniakem. S vozem ŠKODA FABIA R5 zvítězili ve své kategorii a dostali se do celkového vedení mistrovství světa. Toto vedení sdílejí s další posádkou jedoucí s vozem ŠKODA – Nikolayem Gryazinem a Yaroslavem Fedorovem, kteří v Turecku nestartovali.